صنعت دام و طیور و آبزیان
درخشش اگروفود 2020 در سایه کرونا

بیست و هفتمین دوره نمایشگاه ایران اگروفود 2020 از تاریخ 13 لغایت 16 مهر ماه 1399 در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار گردید. نمایشگاه سال جاری در سایه ویروس کرونا و با تمهیدات کامل بهداشتی برگزار و علی‌رغم تعداد معدود مشارکت‌کنندگان در این دوره و این‌که نمایشگاه برای بازدید عموم مجاز نبود و منحصراً افراد متخصص و اهل فن در صنعت غذا و کشاورزی حق ورود به نمایشگاه را داشتند، این نمایشگاه با همان توان، هیجان و نظم همیشگی خود به بهترین نحو برگزار شد.
متأسفانه نمایشگاه سال جاری بدون مراسم افتتاحیه آغاز که علت آن جلوگیری از تراکم و رعایت مسائل بهداشتی بود.
نکته قابل تأمل در نمایشگاه امسال رعایت شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از لحاظ مسائل بهداشتی بود که درنهایت استاندارد و رعایت این مقررات انجام گردید.
در نگاهی کوتاه به نظرات شرکت‌کنندگان در نمایشگاه امسال، همگی بر این امر توافق داشتند که با توجه به تخصصی بودن، میزان رضایت بازدیدکنندگان بسیار بالا بود و اکثراً شیوه برگزاری نمایشگاه به‌صورت کنونی را صحیح می‌دانستند.
با توجه به کم تعداد بودن افراد برای بازدید، مسئولین غرفه‌ها وقت و انرژی بیشتری برای توضیح مسائل مختلف صرف می‌کردند و در نتیجه شرکت‌ها و تولیدکنندگان در این فضا به مراتب از سال‌های پیش به اهداف خود نزدیک‌تر شده و حضور خود را پر معناتر دیدند.
به زبانی ساده نمایشگاه اگروفود امسال مختصر، مفید و سازنده بود و رضایت افراد به میزان بالایی برآورده شد.
در حاشیه نمایشگاه امسال، بهمن حسین زاده، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اشاره کرد: رشد روزافزون نمایشگاه‌ها در رشد و توسعه صنعتی به ثبات در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری درست در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی از مجاری نمایشگاه‌های تخصصی صادرات محور امکان پذیر است.
در پایان امیدواریم که در سال‌های آینده نیز شاهد نمایشگاهی پر رونق‌تر با شرکت‌کنندگان خارجی این نمایشگاه که همیشه از نقاط قوت آن بوده باشیم. در هر حال باید از مسئولین برگزارکننده و از لادن ملکی که کماکان پر قدرت و با همه توان نمایشگاه را در این فضای پر التهاب مدیریت کرد تشکر کرد. در ادامه به مصاحبه‌هایی که خبرنگار نشریه با تنی چند از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه امسال انجام داده اشاره می‌شود:
محمدجواد علی پور، مدیر بازرگانی شرکت تعاونی زنبورداران کوهدشت خراسان، اظهار کرد: با توجه به وضعیت کرونا نمایشگاه قدری ضعیف بود، چراکه در سال‌های گذشته بازدیدکنندگان زیادی از نقاط مختلف کشور داشتیم اما امسال تعداد غرفه‌ها نسبتاً کم بود و خیلی‌ها به خاطر وجود کرونا به نمایشگاه نیامده بودند. اما اگر شیوه برگزاری نمایشگاه در آینده نیز به شکل کنونی باشد بهتر است. در مورد دست‌یابی به اهداف شرکت در نمایشگاه، علی پور گفت: البته نسبت به هزینه‌ای که انجام دادیم به اهداف مورد نظر دست نیافتیم.
مدیر فروش شرکت محسن، شهرام اسدی، در پاسخ به این‌که ارزیابی شما از نمایشگاه امسال چگونه است، گفت: به علت کرونا نمایشگاه ضعیفی بود و اکثر مردم برای بازدید نیامدند. - تعداد بازدیدکننده متخصص بسیار کم بود که می‌توان آن را به خاطر کرونا دانست. در مقایسه با نمایشگاه سال گذشته، آن نمایشگاه به مراتب بهتر بود.
اراز محمد عیدی، مدیر فروش گروه صنایع غذایی منحصر شهرستان رامین استان گلستان گفت: به علت کرونا، استقبال از نمایشگاه نسبت به سال گذشته کمتر بود. در این چند روز نمایشگاه مراجعه‌کنندگان خوب و متخصص آمده بودند، که تا حدودی قابل قبول بود-و انتظارتمان را تا حدودی برآورده کرد. به علت محدودیت ورود، بازدیدها باید با دعوتنامه انجام می‌شد، اما اغلب شرکت‌های پخش و بازرگانی‌ها حضور داشتند. ما نیز برای اولین بار در این نمایشگاه حضور پیدا کردیم.
آقای رضا اکبری، سهامدار شرکت پاپلی، در بیان شرایط نمایشگاه گفت: خلوت اما به لحاظ کیفیت خوب است، چون منحصراً متخصصین حق ورود داشتند. اگر نمایشگاه برای عموم نباشد بهتر است. سال گذشته فوق العاده شلوغ بود و کیفیت امسال را نداشت-به علت وضعیت بد تولید و اوضاع اقتصادی طبیعتاً استقبال نیز کمتر است.
آقای فیض مدیر بازرگانی شرکت گلدن ماکس در زمینه تولید قهوه، اظهار کرد: با توجه به موضوع کرونا نمایشگاه جنبه تخصصی‌تری داشته و بازدید جنبه عمومی نداشت. برگزاری نمایشگاه به شکل کنونی خیلی بهتر و میزان مراجعه افراد متخصص به غرفه‌ها خیلی خوب بود.
از جنبه برآورده شدن اهداف از شرکت در نمایشگاه گفت: این‌جا محلی برای دید و بازدید با نمایندگان و تبادل اطلاعات است و کمتر در نمایشگاه اتفاق جدیدی روی می‌دهد.
آقای محمدرضا امامی، مدیر فروش مجموعه لئونارد در مورد شرایط حاکم بر نمایشگاه گفت: به خاطر تخصصی بودن بهتر بود. من نیز موافق برگزاری تخصصی نمایشگاه به شکل کنونی هستم که در مقایسه با نمایشگاه سال گذشته بهتر بود. در این روزها با شرکت‌های پخش جدید آشنا شدیم و به هدفمان رسیده‌ایم.
آقای سلیم رحمتی مدیر فروش شرکت نوشینه نیز اظهار کرد: با توجه به کرونا نمایشگاه خوبی بود-از نظر ما آن کیفیت لازم را نداشت و برندها و کارخانجات زیادی حضور نداشتند اما به لحاظ وضعیت کرونا به اهدافمان رسیدیم. سال گذشته نمایشگاه خوب بود اما برگزاری نمایشگاه به‌صورت کنونی بسیار بهتر است.

ماهنامه دام و کشت و صنعت – شماره ۲۴۴ – مهر ۱۳۹۹
 

مدیر سایت
info@iranagrimagazine.com

به این مطلب امتیاز دهید:

کارشناسان ما در مورد مشکلات تولید محصولات، که نمی‌توانید برای آن جوابی پیدا کنید؛ می‌توانند به شما کمک کنند

info@iranAgriMagazine.com
arrow